puff.webblogg.se

Febuari 6/2 torsdag

Publicerad 2019-02-07 17:16:00 i Allmänt,

Hej alla mina läsare,lite vad som har hänt,det var ett tag sen. Jo 21/1 höll jag en föreläsning om hur viktigt är att kämpa genom livet. Jag tänkte ta berätta lite om min föreläsning här: Jag började och berätta om att Livets väg,är som vanlig väg och är den rak?NEJ ,för en vägen finns det många korsningar att välja på,precis som på livets väg. höger,vänster eller framåt. det finns också gropar,gupp att ta sig vidare, på, som livet. många svåra beslut att ta,sen kan det enda att det blir ett stopp eller någon grop i vägen, på sin väg. Vad gör man då.Som svårt att uttrycka med sitt språk som liten,ungdom och vuxen. precis som jag fick.Mitt första kurva mitt liv,var min barndom och ungdomstid.Men jag gav ej upp,jag kämpa,kämpa, med hjälp av mina föräldrar,släkt och fina vänner,som stöt mig och sa kämpa på ,ge inte upp.Så jag och mina vänner,släkt laga vägen .Så kunde jag fortsatta min väg på mitt liv,som börja verka som att gå rakt.med man och familj och jobb. Men helt plötsligt kom det ett stort hinder på min väg,ett väldigt stor grop.Nu tänkte jag ,nu ger jag upp. Detta var ju min cancer(malignt Melanom).Man hinner tänka mycket,vilket håll går min väg åt . Som när man sitter i en lång bil kö.Men när man sitter,så börja man tänka också ge inte upp,de kommer börja rulla på igen,Bara man letar på människorna omkring sig ,så funkar det.Så jag börja kämpa mot min cancer och vägen börjar vi laga tillsammans ihop,snart börjar man kunna över till andra sidan och kunna åka över och gå över den. efter 7år börjar de kunna släppa på bilar och gående på vägen igen, precis som min livets väg,den börjar bli snart rakt igen och hel.Jag kan se ljuset och långt fram att min livets väg börjar blir färdig och hel.skönt.just nu på min väg,så kan jag berätta att jag ska bli mormor ,Jag ser en litet barnbarn på min väg,och en student .livet väg finns många fina vägar med,också,ta vara på det. varför jag skriver detta.För jag menar att , ge inte upp på era kurvande ,stopp på era vägar,kämpa mot så kommer era vägar bli bra.kämpa tillsammans,så mår alla bra.En sång Livets väg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela