puff.webblogg.se

augsti och hösten 2013

Publicerad 2014-08-22 12:33:00 i Allmänt,

hej mina bloggläsare
Efter semster började jag jobba heltid på mitt jobb.Det gick väl bra. Många stötte mig och jag tränade väldigt mycket med min vä.arm som bara blev bättre i rörligt, inget ont.Men en dag upptäckte jag något konstigt precis under vä.bröst, en knöl. Jag frågade både min man Sören och min vän Jane om vad det kunde vara. de sa ring till din sjuksköterska på orotoligen .de sa att de skulle skicka mig så snabbt till läkaren.Jag fick komma till läkaren den15/8 och då följde min vän Jane med mig.Läkaren var trevlig och sa att detta ska vi få snabbt att ta bort . en ny cancerknöl.liten.jag fick en snabb operation tid till redan måndagen 19/8.När jag kom ut till Jane,då sa jag nu måste detta bli sista operationen inga mera cancerknölar och dåliga besked tack.
på operationen dagen följde min Man Sören med ,
Han fick vänta i väntrummet.
Denna gick väldigt fort. jag kom till operationsalen vid 8,00 och
var färdig för att åka till biltema kl 10,00.
Jag var bar sjukskriven två dagar då.sen fortssatt jag som vanligt .jobba jobba och umgås med mina vänner och familj.
Vart tredje månad röntgaa jag mig,
så den 25/9 var det dax med röngten igen.Jag var under hösten på en fin konsert med jobbet .
efter röngten svaret fick jag vänta en hel månad tills jag blev kallad till min cancerläkare..
30/10.Då berättade han att lymfkörtalna är förstordea cancern fanns kvar,men inga ny upptäcken, och att jag skulle få börja testa med en ny medcin för Hudcancer. Den funkar bara om cellerna hade bfhagenen och det hade läkaren kollat och jag hade det.
Denna medcin är en ny behandlning sedan 2012.jag blev den andra försökpatient i östergötland.jag börja äta medcinen den 5/11 med 4st stora tablett tvåggr per dag.man kunde få många olika biverkningar.ljuskänslig,tappa hår,ont ileder mf.Ibörjan gick väl bra märks det inget av.jag hade svårt svälja tabletter, men med yogertt gick det bra..
I slutet av november börja jag känna biverkningar. jag kunde ej gå , eller stå på fötterna utan det brände i fötterna och det gjorde jätte ont. jag kunde ej göra något. sa till om detta och ssk och läkaren fick se mina fötter och det var vädigt mycket hårda förhårdnader på hela fötterna.de minska tabelterna med tre st och jag blev sjukskriven 20%.jag kunde ju inte gå,
fast om jag är och var väldigt envis om att jag ville jobba.jag var sjukskriven 20% i en månad.
förhårdnad blev bättre,men jag fick ont i handlederna och händerna svullna , .ibland kunde inte använda händerna så ont hade jag, men det gick över efter några dagar. smärta om då och då.Vi fira jul med min familj. Först åt vi mammas goda julmat på julafton. strax innan kalle anka förnyade vi våran traditionella jul med att åka och fira och äta god julmat hemma hos våra kära fina vänner i Rejmere. . Det var en härlig jul.Jag fick umgås med alla mina nära käraste .och det tycker jag om vara närheten av de närmaste som jag tycker bäst om. resten av julen var vi hos svärmor och min morbror och moster med fam.Nyår kom niklas och Pia och fira nyår med oss.Fortsätter följer vad det hände 2014 snart.
Min bror Henrik jag när vi var små., han tog hand mig väldigt mycket. han är 3,5år äldre och jag fick vara med honom överallt.Tack min bror för allt också.Jag glömt dig men du är ju min bror. Nu tackar jag alla en gång till som har ställt upp för mig. och står bakom mig hela tiden.. Ett stort särskillt Tack till och jag älskar er. Min man Sören, mina döttrar Sofia, Ida,Mamma,Pappa,Svärmor,min bror med fam.,Jane och Christian,Niklas och Pia, Sen ni andra övriga vänner och släkt och arbetskamrater.Bamsekram. jag fortsätter berätta snart mer om 2014.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela