puff.webblogg.se

2014 april-september

Publicerad 2014-09-16 16:02:00 i Allmänt,

April firade vi Min pappa som fyllde 70år. Då var vi, min familj och min brorsfamilj på husbysäterisslott åt en jättegod middag. Sen var vi på handbollscup i maj och då var det varmt och sol. Jag visste att jag ej fick vara i solen alls.men där brände jag mig upp hakan, läpparna och axeln.fast om jag var väldigt mycket iskuggan och hade kläder för att skydda mig för solen. Jag blev ledsen. Men medicnen gör att jag är väldigt överkänslig av solljuset. Då fick jag göra uppehåll med medicnen tvåveckor så brändskadorna minskade. Jag får ej vara inte alls i solljus måste alltid skydda mig. jag gick ner tiil 50% på jobbet sjukskriven 50%.det funkar jätte bra. Jag kommer gå upp till heltid igen 1/10.. så fick ta det lugnt och vara ute när det var inte så starksolljus. Sofia slutade nian i juni.Vi hade midsommar som vanligt med våra campinggäster. på våran semster1,5vecka som Sören och jag hade ihop åkte vi några dagar till Åland med husvagnen och där var det riktigt avkopplande att bara vara med familjen.men bada kunde jag ej göra. det vågade jag ej för solen, men jag njöt av sommaren allifall.Jag kunde gå en hel dag i Mariehamn urtan att hade ont i fötterna ochd et var skönt. Av min medicin så har jag fått tunt hår. jag har ej tappat hellt mitt hår, men min frisyr har ändras. Jag kommer fortfarande äta medcinen. men cancer mnskar och vissa ligger kvar,men inga nya. Det är skönt att de har uppfunnit medicinen och att den hjälper mig. Jag fått väldigt mycket stöd och hjälp av sjukvården.Medicinen kommer hjälpa mig hela livet. Tack en gång till mina nära och kära.ni vet vilka jag menar.. Nu ska man bara tänka om och leva livet med sjukdomen och tänka postiv. Tänka att jag kommer klarar detta.och leva länge.och umgås med alla mina vänner och släkt.som jag älskar att göra.vi hörs. så är ser jag ut nu.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela