puff.webblogg.se

16/10

Publicerad 2017-09-01 10:28:00 i Allmänt,

Hej mina läsare Nu har jag varit på läkarbesök igen efter mina röntgen..Jag kände mig,väldigt bra.Jag orkar väldigt mycket.går långa promenader,blir ej trött ,när det är mycket folk. men nu ska jag skriva om mitt läkarbesök den 29/8 kl 13.00. jag kom med min mor till Linköping och jag anmälde mig.vi gick upp och satte oss väntrummet. Läkaren Jenny kom och ropade upp mig,så sa jag går in,själv.Jag och min läkaren gick till ett rum och sattes vid bordet. Min sjuksköterska kom efter en stund.Jenny frågade hur jag mår?jo ,väl bra.Sen berätta hon och vissa röntgenremissen.. Hon tala om det positiva beskedet först att i huvudet är det bara postoperativt förändringar ,inga nya tumörer,där. Men nu kom det tråkiga att alla lymfkörtlar i halsen,lungorna magen har växt.skit.varför??. Sen berätta hon att hon inte kan bota bort min cancer och att jag kommer ej bli frisk någon gång i mitt liv.Jag kommer aldrig kunna få jobba någon gång .Men hon sa att jag ska få börja med ny behandling,som en stoppmedicin,och att försöka att hålla stadigt,inte växa mer.Jag har haft så många behandlingar. Min cancer har blivit kroniskt cancer av malignt melanom.Då börjar nästan mina tårar kom och vart ledsen, då sa jag till min läkare att jag hämtar min mor,för det lättare att hon hör från läkaren själv,.Jag skulle bara bli väldigt ledsen om, jag skulle berätta.Läkaren sa också att jag ska gör det jag vill göra nu. Efter läkarbesök gick jag till min sjuksköterska och hon berätta om behandlingen OPDIVO (nivolumab) Hur länge kommer jag leva? jag är väldigt ledsen,tur att jag har min man,tjejerna,släkt och fina vänner. Ta hand om varandra,gör det ni vill göra.kram

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela