puff.webblogg.se

16/10 fem år med cancer

Publicerad 2017-10-16 18:11:00 i Allmänt,

Jaha idag har jag haft malignt melanom i fem år. Jag har haft många behandlingar alla de är åren. 2012 1121 börjar min resa med en stor operation,10 timmar.operationen skulle de ta bort alla mina metasser i lymfkörtlar. den största var en knöl i vänster. armhålan .De tog bort metasser i axeln, halsen i lymfkörtlar. Sen fick jag stråla där i ca. 20 dagar tills jag fyllde 40 år. Jag har operat i magen och metasser i huvudet och många olika behandlingar.Varje behandling har hjälpt mig ungefär 1.5 år sen växte metasser i lymförtlarna. .Alla mina år har jag försökt jobba-,tills 2016 oktober.Cancern har pendlat upp ner. Växt och minskar. Jag kommer tyvärr inte få jobba mer i livet säger min läkare. All ifall inte i hemtjänsten. Tyvärr kommer aldrig bli frisk från cancer,men behandlingen nu så kan de försöka ha kontroll så att cancercellerna stå still.,länge länge.Jag mår skapligt och jag har lärt mig att ta livet,en dag i taget . .Jag gör det jag vill göra och det jag orkar,i livet.Jag vill umgås mycket med mina vänner, som står mig nära ,vid min sida, och att man har världens bästa familj och släkt med.Jag kommer förtsätta med en ny "bok" fortsättning. Ta rädd om varandra och kramas

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela